Salgsbetingelser

Kjøpsvilkår

Alt kjøp gjennom Portsenteret følger norsk kjøpslov. Kjøper har ansvar for varen(e) etter de har blitt levert etter avtale og etter kjøpsloven. Defekte varer må rapporteres til Portsenteret AS så snart som mulig.

Porto og ekspedisjonsavgift er på totalt 50 kroner og kommer i tillegg uansett størrelse på bestillingen. Dersom du betaler med kort kommer det ikke ekstra tillegg. Dersom du velger faktura tilkommer postoppkrav på 106 kroner. Satsen er fastsatt av Posten.

Betalingsvilkår

Alle varer forblir Portsenteret AS sin eiendom til vi har mottatt full betaling. Prisene er de som gjelder ifølge portsenteret.com og https://portsenteret.24sevenstore.no/ ved innkjøp. Vi reserverer oss mot åpenbart feilaktige priser.

Bank eller Kredittkort

Betaling med VISA og MasterCard gjøres over en sikker forbindelse.

Faktura

Du betaler faktura beløp + postoppkrav ved utlevering av varen på posten. Fakturaen din kommer sammen med bestillingen i pakken din.

Leveringstid

Varene sendes med posten fra lager i Lier utenfor Oslo. Normalt sett sendes varene innen 2-3 virkedager, men vi bestreber oss på å sende ut bestillingen din samme dag så langt det lar seg gjøre.

Leveringstiden avhenger av betalingsmetode. Dersom du betaler med kort i nettbutikken blir forsendelsen sendt som brev, uten sporing, og levert direkte i din postkasse. Dersom du bestiller med faktura sendes pakken din i postoppkrav til postkontoret og du kan hente og betale pakken din der. Dette tar gjerne 1-2 dager ekstra.

Uavhentede pakker returneres til vårt lager.

Ved bestillinger betalt med kort over 1500,- kr, sender vi pakken som oftest som klimanøytral servicepakke. På denne måten har vi et sporingsnummer på kostbare forsendelser for din trygghet. Dette medfører imidlertid at du må hente pakken på nærmeste postutleveringssted.

Ved spesielle situasjoner eller arbeidstopper hos Posten (f.eks ved jule- eller ferietider) kan leveransen ta noe lenger tid.

Returvilkår

Angrerett og returrett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det Lov om opplysningsplikt og angrerett mv. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (Angrerettloven) som gjelder. Du har full returrett i 14 dager fra du har mottatt varen. Varen må være ubrukt og uåpnet. Tilbakebetaling skjer først når returvarene er mottatt i god stand. Porto refunderes ikke. Vi ønsker fornøyde kunder, og du velger derfor selv om du vil ha pengene tilbake eller en annen vare i bytte. Vi gir gjerne råd om hvilken vare som kan passe bedre for deg.

Merk: Ved bytte eller tilbakebetaling bes du ta kontakt med vår kundeservice. Returen er godkjent når varen er kontrollert av vårt personale.

Send varen tilbake i lignende emballasje som du mottok den i. Vær oppmerksom på at det er varens tilstand ved mottak hos Portsenteret AS som er avgjørende for om varen anses å være returnert i god stand. Du betaler selv porto på returen.

Hvis vi har sendt feil vare(r), dekker vi returutgiftene til vårt lager. Ved reklamasjon kontakter du kundeservice. Du kan bare reklamere på produkter med fabrikasjonsfeil. Meld fra om reklamasjoner snarest mulig etter at du har oppdaget feilen, så sender vi deg en ny og feilfri vare.

Ved reklamasjoner betaler du selv kostnadene ved retur til vårt lager. Når varen er kontrollert av vårt personale og feilen er bekreftet, vil vi betale tilbake utgiftene til returporto mot kvittering.

Returadresse:

Portsenteret AS
Drammensveien 269
3420 Lierskogen
Org.nr.: 996 390 659

E-post til kundeservice: adm@portsenteret.com
Telefon: 32 84 00 10